منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى التفكير بواسطة القبعات الست

نظرات نحـو آفاق بعيدة -*- نلتقي لنرتقي
 
الرئيسيةimtihane in anglais I_icon_mini_portalأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء
المواضيع الأخيرة
» خرفك
imtihane in anglais Emptyالسبت نوفمبر 23, 2024 2:16 am من طرف freeman

» خرفك
imtihane in anglais Emptyالسبت نوفمبر 23, 2024 2:11 am من طرف freeman

» عودتني شاعري
imtihane in anglais Emptyالجمعة نوفمبر 22, 2024 5:10 pm من طرف freeman

» قراءة نقدية مراسيل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 11:27 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 6:58 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 3:41 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 3:41 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 3:41 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 3:40 pm من طرف freeman

» إستراحة مقاتل
imtihane in anglais Emptyالأربعاء نوفمبر 20, 2024 3:40 pm من طرف freeman

احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1251 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو Michaelmub فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 31689 مساهمة في هذا المنتدى في 21776 موضوع
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 115 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 115 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 528 بتاريخ الإثنين نوفمبر 25, 2024 2:32 am
المواضيع الأكثر نشاطاً
سجل حضورك اليومي بالصلاة على الحبيب
قـُل حكمة ، مثل ، او بيت من الشعر
لتلاميذ وقاد لخميسي
ضع حكمة كل يوم لكن إعمل بها
التواصل…أية أهمية في الوسط المدرسي؟
عضوه يهوديه جديدة في المنتدى...
سؤال مهم لجميع تلاميذ وقاد خميسي
البنات افضل من الاولاد
تكريم أنشط أعضاء المنتدى (حصري)
لماذا نخجل من كلمة عاطفة
سحابة الكلمات الدلالية
اقرأ THINKING المحطة التفكير أنني المعلم التعليم حوار الست انني التغيير النجاح الطفل الزمن حواء الناجح الخرائط شرود التعلم لحظة حرفي إدارة المهم الذهنية القبعات الفعال

 

 imtihane in anglais

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
najib1999
عضو نشيط
عضو نشيط
najib1999


عدد المساهمات : 52
تاريخ التسجيل : 27/01/2011
العمر : 25
الموقع : six.hats.jimdo.com

imtihane in anglais Empty
مُساهمةموضوع: imtihane in anglais   imtihane in anglais Emptyالإثنين يناير 31, 2011 2:38 pm

Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

A. Compréhension ( information transfer ,no production )
 True /false activity with a quote from the text.
 Matching ( questions and answers related to reference and inference)
 Information transfer.
 Listing items.
 Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
 Identify linking words in a text ( cohesive devices).
 Discrepancies ( similarities & differences).
 Auxiliary questions.
 Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
 Match headings with paragraphs.
 Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
 Match sentences with paragraphs.
 Provide appropriate title.

B. Lexis ( tasks should target lexical items .
 Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
 Cloze passage ( 4 items deleted).
 Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
 Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
 Word association technique.
 Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
 Mcq ( tenses, prepositions…..).
 Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
 Tense concord.
 Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
 Editing ( correct mistakes).
 Sentence completion ( creative aspect expansion…).
 Combine sentences using provided connectors.
 Gap filling.
 Supply punctuation and capitalization ( contextualized ) .
 Affixation.

D. Pronunciation.
 Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
 Minimal pairs.
 Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing of a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... ( formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
imtihane in anglais
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ANGLAIS FACILE
» Deuxieme composition anglais 2am
» Deuxieme composition anglais 2am
»  Les mots les plus longs en anglais
» mind-map-apprendre-anglais

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست  :: المواد و الكتب الإلكترونية :: منتدى المواد الأدبية و العلمية Forums literary and scientific :: مستوى 4 متوسط-
انتقل الى: