منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى التفكير بواسطة القبعات الست

نظرات نحـو آفاق بعيدة -*- نلتقي لنرتقي
 
الرئيسيةmultiple-intelligence I_icon_mini_portalأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء
المواضيع الأخيرة
» قلب رخيص قصة قصيره بقلم محي الدين محمود حافظ قع
multiple-intelligence Emptyأمس في 8:21 am من طرف freeman

» ومضة بقلم محي الدين محمود حافظ
multiple-intelligence Emptyالأربعاء أكتوبر 16, 2024 8:24 am من طرف freeman

» شهد كلماتك
multiple-intelligence Emptyالأربعاء أكتوبر 16, 2024 1:44 am من طرف freeman

» Scraps of Memory
multiple-intelligence Emptyالثلاثاء أكتوبر 15, 2024 11:57 pm من طرف freeman

» معا
multiple-intelligence Emptyالأحد أكتوبر 13, 2024 9:57 pm من طرف freeman

» ذاهبة الى المطار مترجمة
multiple-intelligence Emptyالأحد أكتوبر 13, 2024 8:06 pm من طرف freeman

» ومضة بقلم محي الدين محمود حافظ هو
multiple-intelligence Emptyالجمعة أكتوبر 11, 2024 10:30 pm من طرف freeman

» ومضة بقلم محي الدين محمود حافظ هو
multiple-intelligence Emptyالجمعة أكتوبر 11, 2024 10:30 pm من طرف freeman

» ومضة بقلم محي الدين محمود حافظ هو
multiple-intelligence Emptyالجمعة أكتوبر 11, 2024 10:21 pm من طرف freeman

» رواية مظلوم للروائي محي الدين محمود حافظ
multiple-intelligence Emptyالخميس أكتوبر 10, 2024 8:59 pm من طرف freeman

احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1250 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو ErnestoDop فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 31648 مساهمة في هذا المنتدى في 21743 موضوع
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 141 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 141 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 518 بتاريخ الإثنين سبتمبر 16, 2024 11:10 pm
المواضيع الأكثر نشاطاً
سجل حضورك اليومي بالصلاة على الحبيب
قـُل حكمة ، مثل ، او بيت من الشعر
لتلاميذ وقاد لخميسي
ضع حكمة كل يوم لكن إعمل بها
التواصل…أية أهمية في الوسط المدرسي؟
عضوه يهوديه جديدة في المنتدى...
سؤال مهم لجميع تلاميذ وقاد خميسي
البنات افضل من الاولاد
تكريم أنشط أعضاء المنتدى (حصري)
لماذا نخجل من كلمة عاطفة
سحابة الكلمات الدلالية
حوار التغيير الخرائط THINKING القبعات التعليم الطفل أنني التعلم الست الزمن الفعال شرود انني الذهنية النجاح حرفي الناجح إدارة المعلم التفكير المحطة اقرأ المهم حواء لحظة

 

 multiple-intelligence

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
freeman
المـديـر العـــام
المـديـر العـــام
freeman


عدد المساهمات : 19294
تاريخ التسجيل : 05/01/2011
العمر : 64
الموقع : http://sixhats.jimdo.com/

multiple-intelligence Empty
مُساهمةموضوع: multiple-intelligence   multiple-intelligence Emptyالثلاثاء مايو 06, 2014 10:28 pm

multiple-intelligence Multiple-intelligence

Mind map Multiple Intelligence


Suddenly I feel like want to cry because I managed to do such a lovelyyyyyy mind map in my life. Seriously I put so much effort, passion and love while making this mind map. I hope it will help you especially Ummi and my friends understand about Multiple Intelligence. Based on my previous punya previous entry, I’ve wrote about that. you can read about that at here (Multiple Intelligence). If you’re lazy to click the link, never mind I put all the infos at the below. hihi

Howard Gardner of Harvard has identified seven distinct intelligences. This theory has emerged from recent cognitive research and “documents the extent to which students possess different kinds of minds and therefore learn, remember, perform, and understand in different ways,” according to Gardner (1991). According to this theory, “we are all able to know the world through language, logical-mathematical analysis, spatial representation, musical thinking, the use of the body to solve problems or to make things, an understanding of other individuals, and an understanding of ourselves. Where individuals differ is in the strength of these intelligences – the so-called profile of intelligences -and in the ways in which such intelligences are invoked and combined to carry out different tasks, solve diverse problems, and progress in various domains.”

Gardner says that these differences “challenge an educational system that assumes that everyone can learn the same materials in the same way and that a uniform, universal measure suffices to test student learning. Indeed, as currently constituted, our educational system is heavily biased toward linguistic modes of instruction and assessment and, to a somewhat lesser degree, toward logical-quantitative modes as well.” Gardner argues that “a contrasting set of assumptions is more likely to be educationally effective. Students learn in ways that are identifiably distinctive. The broad spectrum of students – and perhaps the society as a whole – would be better served if disciplines could be presented in a numbers of ways and learning could be assessed through a variety of means.” The learning styles are as follows:

Visual-Spatial - think in terms of physical space, as do architects and sailors. Very aware of their environments. They like to draw, do jigsaw puzzles, read maps, daydream. They can be taught through drawings, verbal and physical imagery. Tools include models, graphics, charts, photographs, drawings, 3-D modeling, video, videoconferencing, television, multimedia, texts with pictures/charts/graphs.

Bodily-kinesthetic - use the body effectively, like a dancer or a surgeon. Keen sense of body awareness. They like movement, making things, touching. They communicate well through body language and be taught through physical activity, hands-on learning, acting out, role playing. Tools include equipment and real objects.

Musical - show sensitivity to rhythm and sound. They love music, but they are also sensitive to sounds in their environments. They may study better with music in the background. They can be taught by turning lessons into lyrics, speaking rhythmically, tapping out time. Tools include musical instruments, music, radio, stereo, CD-ROM, multimedia.

Interpersonal - understanding, interacting with others. These students learn through interaction. They have many friends, empathy for others, street smarts. They can be taught through group activities, seminars, dialogues. Tools include the telephone, audio conferencing, time and attention from the instructor, video conferencing, writing, computer conferencing, E-mail.

Intrapersonal - understanding one’s own interests, goals. These learners tend to shy away from others. They’re in tune with their inner feelings; they have wisdom, intuition and motivation, as well as a strong will, confidence and opinions. They can be taught through independent study and introspection. Tools include books, creative materials, diaries, privacy and time. They are the most independent of the learners.

Linguistic - using words effectively. These learners have highly developed auditory skills and often think in words. They like reading, playing word games, making up poetry or stories. They can be taught by encouraging them to say and see words, read books together. Tools include computers, games, multimedia, books, tape recorders, and lecture.

Logical -Mathematical - reasoning, calculating. Think conceptually, abstractly and are able to see and explore patterns and relationships. They like to experiment, solve puzzles, ask cosmic questions. They can be taught through logic games, investigations, mysteries. They need to learn and form concepts before they can deal with details.

ْ



________*التــَّـوْقـْـيـعُ*_________
لا أحد يظن أن العظماء تعساء إلا العظماء أنفسهم. إدوارد ينج:  شاعر إنجليزي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://sixhatsdz.forumalgerie.net
 
multiple-intelligence
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست  :: القبعات الست ومايخصها :: منتدى أنواع الذكاء Forum types of intelligence-
انتقل الى: