منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست

نظرات نحـو آفاق بعيدة -*- نلتقي لنرتقي
 
الرئيسيةالرئيسية  imtihane in anglais I_icon_mini_portal  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  تسجيل دخول الاعضاءتسجيل دخول الاعضاء  
المواضيع الأخيرة
» عطر حياتك
imtihane in anglais Icon_minitime1الثلاثاء أبريل 23, 2024 10:36 pm من طرف freeman

» أبكي
imtihane in anglais Icon_minitime1السبت أبريل 20, 2024 4:44 pm من طرف freeman

» إبتهال
imtihane in anglais Icon_minitime1الأربعاء أبريل 17, 2024 1:22 pm من طرف freeman

» تحت أشعة الشمس
imtihane in anglais Icon_minitime1الإثنين أبريل 08, 2024 12:48 am من طرف freeman

» ستسمو قصائدنا
imtihane in anglais Icon_minitime1الأحد أبريل 07, 2024 5:02 pm من طرف freeman

» قلمي ينبض
imtihane in anglais Icon_minitime1الخميس أبريل 04, 2024 7:20 am من طرف freeman

» مدادي
imtihane in anglais Icon_minitime1الإثنين مارس 25, 2024 8:17 pm من طرف freeman

» لن أتوقف
imtihane in anglais Icon_minitime1الإثنين مارس 11, 2024 3:53 pm من طرف freeman

» حوار حواء 2 ....
imtihane in anglais Icon_minitime1السبت مارس 09, 2024 1:49 am من طرف freeman

» لن أتوقف
imtihane in anglais Icon_minitime1الأحد مارس 03, 2024 4:19 pm من طرف freeman

احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1221 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو Stevenfup فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 31493 مساهمة في هذا المنتدى في 21629 موضوع
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 48 عُضو متصل حالياً :: 1 أعضاء, 0 عُضو مُختفي و 47 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

freeman

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 451 بتاريخ الإثنين أغسطس 05, 2019 4:31 am
المواضيع الأكثر نشاطاً
سجل حضورك اليومي بالصلاة على الحبيب
قـُل حكمة ، مثل ، او بيت من الشعر
لتلاميذ وقاد لخميسي
ضع حكمة كل يوم لكن إعمل بها
التواصل…أية أهمية في الوسط المدرسي؟
عضوه يهوديه جديدة في المنتدى...
سؤال مهم لجميع تلاميذ وقاد خميسي
البنات افضل من الاولاد
تكريم أنشط أعضاء المنتدى (حصري)
لماذا نخجل من كلمة عاطفة
سحابة الكلمات الدلالية
شرود المعلم الخرائط المحطة الجبن التعلم قطعة الفعال الخاصة الذهنية THINKING مهارات القبعات التعليم الناجح المهم mind المذاكرة حرك لحظة النجاح التفكير الزمن الست إدارة التغيير

 

 imtihane in anglais

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
najib1999
عضو نشيط
عضو نشيط
najib1999


عدد المساهمات : 52
تاريخ التسجيل : 27/01/2011
العمر : 24
الموقع : six.hats.jimdo.com

imtihane in anglais Empty
مُساهمةموضوع: imtihane in anglais   imtihane in anglais Icon_minitime1الإثنين يناير 31, 2011 2:38 pm

Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

A. Compréhension ( information transfer ,no production )
 True /false activity with a quote from the text.
 Matching ( questions and answers related to reference and inference)
 Information transfer.
 Listing items.
 Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
 Identify linking words in a text ( cohesive devices).
 Discrepancies ( similarities & differences).
 Auxiliary questions.
 Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
 Match headings with paragraphs.
 Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
 Match sentences with paragraphs.
 Provide appropriate title.

B. Lexis ( tasks should target lexical items .
 Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
 Cloze passage ( 4 items deleted).
 Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
 Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
 Word association technique.
 Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
 Mcq ( tenses, prepositions…..).
 Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
 Tense concord.
 Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
 Editing ( correct mistakes).
 Sentence completion ( creative aspect expansion…).
 Combine sentences using provided connectors.
 Gap filling.
 Supply punctuation and capitalization ( contextualized ) .
 Affixation.

D. Pronunciation.
 Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
 Minimal pairs.
 Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing of a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... ( formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
imtihane in anglais
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ANGLAIS FACILE
» Deuxieme composition anglais 2am
» Deuxieme composition anglais 2am
»  Les mots les plus longs en anglais
» mind-map-apprendre-anglais

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التفكير بواسطة القبعات الست  :: المواد و الكتب الإلكترونية :: منتدى المواد الأدبية و العلمية Forums literary and scientific :: مستوى 4 متوسط-
انتقل الى: